Regeneracja DPF we Wrocławiu

Źródło: https://japantech.pl/

Kiedy wskazana jest regeneracja DPF we Wrocławiu?

Regeneracja DPF we Wrocławiu zalecana jest zawsze wówczas, gdy wystąpią problemy z właściwym funkcjonowaniem tego elementu. Ich objawem jest z reguły pojawienie się kontrolki błędu silnika na panelu rozdzielczym i przełączenie pojazdu w tryb awaryjny, a także występowanie dymienia z układu wydechowego. Problemy z filtrem DPF wynikają z nagromadzenia się pyłu, czyli ubocznego produktu spalania cząstek stałych gazów spalinowych. Najczęściej jest to niespalony węgiel, przybierający postać sadzy. Regeneracja tego filtra pozwala na uniknięcie drogiej wymiany tego elementu na nowy czy usuwania błędów komputera pokładowego.

Zastosowanie filtra cząstek stałych

Filtr cząstek stałych montowany jest w autach z silnikiem wysokoprężnym, czyli tzw. Dieslem. Z reguły DPF znajduje się tuż za katalizatorem i funkcjonuje jako element układu wydechowego. Filtr ten służy do oczyszczania sadzy, czyli produktów niepełnego spalania oleju napędowego. W silnikach Diesla pozwala on na ograniczenie emisji smogu, stanowiącego istotną przyczynę zanieczyszczeń powietrza i środowiska. Filtr DPF posiada dość prostą konstrukcję, na którą składa się wytrzymała obudowa ze stali nierdzewnej. W jej wnętrzu znajdują równolegle ułożone względem siebie, jednostronnie zatkane kanaliki tworzące swego rodzaju siatkę. Ich układ pozwala na efektywne przekazywanie spalin do strefy zewnętrznej. Pod wpływem wzrostu temperatury spalin w kanalikach zebrane cząstki spalane są w filtrze. Dopalanie cząstek stałych może się odbywać zarówno na skutek obciążenia sinika, jak i poprzez dodatkową podaż paliwa. Z czasem prowadzi jednak do gromadzenia się popiołu, który zatyka kanaliki i obniża drożność filtra.