Pozycjonowanie stron w google

Pozycjonowanie stron w google to proces wpływania na widoczność witryny lub strony internetowej w „naturalnych” lub niepłatnych („organicznych”) wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce. Ogólnie rzecz biorąc, im wcześniej (lub na wyższej pozycji na stronie wyników wyszukiwania) i częściej dana strona pojawia się na liście wyników wyszukiwania, tym więcej odwiedzających otrzyma od użytkowników wyszukiwarki; odwiedzający ci mogą następnie zostać przekształceni w klientów.

Codziennie, samo Google otrzymuje ponad 1 miliard wyszukiwań. Według ekspertów branżowych, połowa wszystkich zapytań jest obecnie na tyle specyficzna, że firma może zająć na nich pozycję w rankingu; firmy powinny więc zoptymalizować swoje strony tak, aby pojawiały się, gdy użytkownicy wpisują zapytania dokładnie odpowiadające nazwie firmy i jej produktom.

Google wykorzystuje ponad 200 różnych czynników, aby określić, jak strony i witryny plasują się w wynikach wyszukiwania. Głównym czynnikiem rankingowym jest nadal znaczenie treści dla słowa kluczowego, które zostało użyte przez wyszukiwarkę. Dlatego tak ważne jest, aby przed napisaniem choćby jednej linijki kodu lub stworzeniem jednego obrazka, zastanowić się, na jakie słowo kluczowe chcesz uzyskać pozycjonowanie stron w google.

Pozycjonowanie stron w google może być ukierunkowane na różne rodzaje wyszukiwania, w tym wyszukiwanie obrazów, wyszukiwanie lokalne, wyszukiwanie wideo, wyszukiwanie akademickie, wyszukiwanie wiadomości i branżowe wyszukiwarki wertykalne. Skuteczne SEO wymaga nie tylko znajomości technik Search Engine Optimization, ale także narzędzi programowych, takich jak Yahoo! Site Explorer i Google Search Console. Narzędzia te dostarczają informacji takich jak: ile stron w witrynie jest indeksowanych przez Google (co wskazuje na widoczność) oraz gdzie mogą występować problemy z daną stroną.