Jak powinien działać dobry PR dla nowych produktów?

Wytworzenie nowego produktu, pomysł na innowacyjny biznes, wysoka jakość to czynniki, które bardzo często nie wystarczą do odniesienia sukcesu. Jeden z najważniejszych celów każdej działalności gospodarczej to dotarcie do świadomości klientów, konkretnej grupy docelowej. Bez tego nie ma mowy o sprzedaży.
Spis treści
Jak to działa w praktyce i czy promocja nowego produktu jest trudna?
PR produktowy to bardzo ciekawe narzędzie sprawdzające się w otoczeniu dużej konkurencji. Agencje Public Relations odpowiadają za przygotowanie wartościowych materiałów informacyjnych, a także rozsyłają komunikaty do własnych partnerów, różnych podwykonawców, co pozwala na ekspozycję marki przez dłuższy czas w wybranej grupie docelowej. To pomaga wypromować nowy produkt bez wielkich nakładów inwestycyjnych. PR produktowy to najczęściej spotkania z klientami, organizacja konkursów w mediach społecznościowych, marketing wirusowy oraz szeptany, tworzenie materiałów wideo. Oczywiście działania mogą się różnić w zależności od doświadczenia agencji, więc to od producenta, właściciela biznesu zależy w dużym stopniu zdefiniowanie najważniejszych preferencji.
Analiza efektywności właściwie obowiązkowa
Jeżeli PR produktowy nie działa w wybranej agencji warto przejść do kolejnej, albo ocenić efektywność dotychczas prowadzonych działań. Musisz wiedzieć, czy wydana złotówka przyciąga klientów i czy produkt zdobywa większą świadomość u handlowców, klientów, u partnerów. Promocja całkowicie nowego produktu to trudna ścieżka i wymaga sporego doświadczenia, kontaktów, znajomości tworzenia strategii marketingowych od absolutnych podstaw.