Jak kontakt między pracownikami wpływa na efektywność pracy?

Ogólnie rzecz biorąc, miejsce pracy jest środowiskiem obciążonym. Pracownicy mają określone role do odegrania w firmie i stosują się do zdefiniowanego zestawu zasad. Dodatkowo, relacje interpersonalne między pracownikami mogą być ograniczone lub nawet zabronione przez pracodawców.

Jednak nigdy nie pracowałem w firmie, w której nie było pewnego rodzaju interakcji społecznych między pracownikami. Jasne, nie każdy wychodzi po pracy na drinka, ale wiele firm organizuje przyjęcia świąteczne, letnie pikniki i inne imprezy po godzinach pracy jako sposób na zachęcenie do tworzenia więzi między członkami personelu. Jeśli nie ma nic więcej niż okazjonalny piknik firmowy lub impreza biurowa, jak bardzo te działania mogą wpłynąć na morale pracowników?

Niektórzy mogą twierdzić, że takie imprezy są zupełnie niepotrzebne, a nawet odwracają uwagę pracowników od ich pracy. Ja jednak twierdziłbym, że zachęcanie do spójności w pracy może sprawić, że pracownicy będą bardziej produktywni. Pozytywne środowisko pracy i częste rozmowy mogą zmniejszyć liczbę konfliktów i pomóc ludziom lepiej się ze sobą dogadać – zwłaszcza, gdy wiedzą, że będą się widywać w towarzyskim otoczeniu poza biurem. Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie https://teamowi.pl/ .