Audyt strony www. Kiedy się przydaje?

Jeśli mówimy o audycie, warto wspomnieć najpierw o samym pozycjonowaniu. Terminy te są ze sobą ściśle powiązane. Większość osób zdaje sobie sprawę, że istnieje coś takiego, jak właśnie pozycjonowanie, lecz tak naprawdę osoby te, nie potrafiłyby powiedzieć na ten temat nic więcej. Sprawa jednak nie jest skomplikowana. Chodzi o to, by Google wyświetlało naszą witrynę możliwie najwyżej na liście wyników dla konkretnego zapytania. Dzięki temu pozyskamy więcej klientów, zwiększymy ruch na blogu itp. Zatem audyt strony www, jak i optymalizacja seo mają zadanie zwiększyć atrakcyjność witryny dla silnika wyszukiwarki.

Optymalizacja. Jak ten mechanizm działa?

To proces polegający na takim dostosowaniu treści na stronie, by roboty indeksujące Google uznały ją za najbardziej interesującą i podsunęły nasze treści użytkownikowi. Należy spełnić kilka wymogów. Tekst musi być odpowiednio sformatowany. Powinny znajdować się w nim konkretne frazy kluczowe rozmieszczone w miarę naturalnie. Istotna jest także liczba akapitów i nagłówków, zdjęcia i wiele innych parametrów. Dostosowanie treści sprawi, że będzie ona przystępna zarówno dla człowieka (użytkownika), jak i dla algorytmu Google.

Po co ten audyt?

Audyt strony www jest jakby wstępem to optymalizacji. Pokazuje miejsca, które należy poprawić. Wskazuje konkretne parametry tekstu, jakie należy uzyskać, by przekonać to siebie algorytm indeksujący. Dzięki dobrze przeprowadzonemu audytowi możemy sprawnie rozwiązać wszystkie problemy, które wcześniej uniemożliwiały nasze stronie znalezienie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dobra widoczność w internecie to większy ruch na stronie. Większy ruch zaś jest warunkiem dodatkowych zysków.